نسخه آزمایشی
ویدئو ها
دکتر نجف لک زایی
 در جلسه هم‌اندیشی برگزاری همایش «الهیات حکمرانی» بیان شد؛  دور شدن از حکمرانی اسلامی، مشکل اصلی کشور حجت الاسلام والمسلمین دکتر لک زایی که در جلسه هم‌اندیشی برگزاری همایش «الهیات حکمرانی» صحبت می‌کردگفت: از چند سال پیش به این نتیجه رسیدیم که مشکل اصلی ما شاید در کشور بحث حکمرانی است و مخصوصاً دور شدن از حکمرانی اسلامی. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر لک زایی که در جلسه هم‌اندیشی برگزاری همایش «الهیات حکمرانی» صحبت می‌کرد، با بیان مطلب فوق، افزود: «در قانون اساسی به درستی پیش بینی شده که کشور با دو سنخ کار معرفتی پیش برود، یکی کارشناسی کارشناسان و دیگری اجتهاد دینی. اما اجتهاد دینی به مرور از توجه خارج شد و کارشناسانی هم که با آن ها گفتگو کرده‌ایم رضایت ندارند و مدعی‌اند که از نظرات آن‌ها استفاده نمی‌شود و نتیجه این شد که با مشکلات و معضلات زیادی روبرو هستیم.»
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: «برخی از مشکلات ما مربوط به ایده‌های الهیاتی است. برخی ایده‌های الهیاتی شفاف هستند و برخی غیرشفاف. در خصوص ایده‌های غیرشفاف ابتدا باید شفاف‌سازی شود؛ تحقیق میدانی شود؛ از نخبگان دینی پرسش شود. در برخی مواقع ایده مشخص است، ولی سیستم برای آن طراحی نشده. برخی مواقع سیستم وجود دارد، ولی به درستی اجرا نمی‌شود.»

وی در خصوص همایش مذکور پیشنهاد داد: «در الهیات حکمرانی چرخه "ایده - سیستم – اجرا" مورد بررسی قرار بگیرد و خروجی همایش ایده و سیستم باشد. جهت عملیاتی شدن سیستم‌ها می‌توان آن‌ها را در غالب یک سری سیاست کلان به رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد داد.»
جلسه هم‌اندیشی برگزاری همایش الهیات حکمرانی به میزبانی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و با حضور رئیس و اعضاء هیئت علمی این پژوهشکده و همچنین با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی، رئیس قطب تعمیق ایمان دینی آذر ماه سال جاری برگزار شد.

حاضرین جلسه در خصوص ابهامات و ارائه راه حل‌ها در برگزاری هر چه بهتر همایش به بحث و گفتگو پرداختند.
منبع: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
کلمات کليدي
پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
 
امتیاز دهی
 
 

 هم اندیشی بین المللی: اربعین و تمدن نوین اسلامی
کتاب الگوهای علم سیاست و حکمت متعالیه به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد
محوریت امامت، هدایت و ولایت است
 ریشه گشایش‌ها و بن‌بست‌های موجود در سیاست ایران در نگرش‌های الهیاتی است
بسترسازی برای انجام پژوهش لازمه تولید علم در عرصه های مختلف است
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 157
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما